۲۹ فروردین ۱۳۹۲، ۱۶:۴۵

پیام دبیر کل UNWTO در استادیوم آزادی خوانده شد

پیام دبیر کل UNWTO در استادیوم آزادی خوانده شد

دبیر کل سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO) پیام خود را به مراسم تجلیل از اعضای ستاد تسهیلات سفرهای کشور ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آقای یانگ نماینده سازمان UNWTO در مراسم تجلیل از اعضای ستاد تسهیلات سفرهای کشور که هم اکنون با حضور رئیس جمهور در ورزشگاه یکصدهزار نفری آزادی تهران در حال برگزاری است پیام صاحب ریفاعی دبیر کل سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO) را خواند و گفت: آقای رئیس جمهور از شما به خاطر حضور در این مراسم تشکر می کنم چرا که برگزاری این مراسم افتخاری بزرگ و نشان دهنده توجه شما به صنعت گردشگری است. امروز اهمیت صنعت گردشگری با برگزاری این جشن در ایران نشان داده شد.

یانگ افزود: به عنوان دبیر کل سازمان جهانی جهانگردی می خواهم به ملت ایران تبریک بگویم. به خصوص از سازمان میراث فرهنگی که اهمیت دادن به صنعت گردشگری به عنوان بخش مهمی از اقتصاد ایران تشکر می کنم. به خصوص برای اینکه این امر را نه تنها به عنوان توسعه دهنده کشور بلکه صنعت گردشگری را از جهت فقرزدایی قابل توجه می دانند. در واقع نمی توان صنعت گردشگری را ناچیز دانست.

وی در بخش دیگری از این پیام بیان کرد: در سال 2012 بیش از یک میلیارد گردشگر از مرزهای کشورهای مختلف عبور کرده اند و میلیاردها دلار برای مردم جهان درآمدزایی داشتند. در واقع حوزه گردشگری 9 درصد DTP جهان را به خود اختصاص داده و 12 میلیون مسافر از مرزهای جهانی میلیاردها دلار درآمدزایی کردند. در میان مناطق مختلف کشور منطقه آسیا و اقیانوسیه از نظر گردشگری رشد یافته است و7 درصد از آمار بازدیدها را به خود اختصاص داده اند. همچنین برای مناطق جنوب آسیا در سال 2030 رشد 4 درصدی پیش بینی شده است و ایران نیز در این زمینه رشد چشمگیری کرده است.

وی ادامه داد: در بسیاری از کشورها همانقدر که توسعه گردشگری بین المللی اهمیت دارد به همان اندازه گردشگری داخلی نیز با اهمیت است.

بنابر گزارش سازمان UNWTO ایران با منابع غنی فرهنگی و تاریخی در جذب گردشگر داخلی موفق عمل کرده و توانسته گردشگران خارجی را نیز جذف کند.

وی ادامه داد: به رغم رشد روزافزون گردشگری این صنعت با چالش های گسترده ای روبروست با این حال گردشگری پل های میان ملت ها را ایجاد می کند و همکاری همه صنعت ها و بخش های خصوصی و دولتی را ایجاد خواهد کرد.

آقای یانگ نماینده UNWTO گفت: من از جانب خودم و از سوی سازمان جهانی جهانگردی به خاطر این گردهمایی بزرگ به ملت ایران تبریک می گویم چرا که تنها با پیوستن قدرتها به یکدیگر می توان بر مشکلات فائق آمد.

وی سپس رو به تمامی حاضران در استادیوم آزادی تعظیم کرد.

در حاشیه این سخنرانی دو نفر از عشایر بختاری کشور سوار بر اسب عکس رهبر معظم انقلاب را به همراه پرچم جمهوری اسلامی ایران در دست داشتند و دور تا دور استادیوم آزادی چرخیدند.

کد خبر 2035432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha